Peluang Kerjaya : AADK Rancang Wujud 300 Jawatan Pegawai Pengurusan Kes

PUTRAJAYA, 6 Jan (Bernama) — Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) akan mewujudkan kira-kira 300 jawatan pegawai pengurusan kes di seluruh negara secara berperingkat dalam usaha mendekati rakyat dan menyelesaikan masalah keluarga yang berdepan dengan kemelut akibat penyalahgunaan dadah.

Ketua Pengarahnya Datuk Abd Bakir Zin berkata pegawai itu juga ditugaskan memberi khidmat nasihat dan rawatan susulan bagi kira-kira 35,000 kes pengawasan dalam komuniti yang membabitkan kalangan mereka yang dijatuhi hukuman oleh majistret.

Beliau berkata AADK ketika ini sememangnya mempunyai seorang pegawai di peringkat daerah, namun tugasnya lebih menjurus kepada urusan yang berkaitan dengan pentadbiran dan kewangan.

“Pegawai berpangkat S41 yang akan dilantik ini nanti akan dipilih dari kalangan profesional, iaitu mereka yang mempunyai latar belakang psikologi serta sosiologi, di samping memiliki pengetahuan dan kemahiran dalam menguruskan penagih dadah dengan lebih berkesan supaya tabiat ini tidak diulangi,” katanya kepada pemberita selepas perhimpunan bulanan agensi itu, di sini Rabu.

Sementara itu Abd Bakir berkata AADK akan memperkenalkan sistem pengurusan penagih dadah yang lebih dinamik di Pusat Pemulihan Penagihan Narkotik (Puspen) di seluruh negara, dengan mengasingkan penagih-penagih tersebut mengikut tiga kategori iaitu Triage Puspen, One Puspen dan Super Puspen.

Beliau berkata Triage Puspen merujuk kepada proses diagnosis mereka yang ditangkap bagi mengetahui status ketagihan mereka, manakala One Puspen merujuk kepada penagih tidak tegar, dan Super Puspen membabitkan penagih tegar.

Katanya sistem itu diperkenalkan bagi memastikan proses rawatan lebih berkesan dapat dibangunkan supaya penagih-penagih itu tidak akan mengulangi kesalahan mereka apabila keluar dari pusat rawatan.

Abd Bakir berkata projek perintis untuk sistem itu akan dijalankan di satu zon yang akan dikenal pasti dalam masa terdekat bagi melihat sebarang kelebihan dan kelemahan sistem itu supaya ia boleh diperbaiki sebelum diperkenalkan ke seluruh negara.

– BERNAMA

119 Respons to “Peluang Kerjaya : AADK Rancang Wujud 300 Jawatan Pegawai Pengurusan Kes”

  1. mmg minat ngn kerja sedemikian….arap2 ad kekosongn….sb pnah ada pgalaman mase praktikal psikologi kaunseling kat pusat serenti…

  2. AMIRUL HAIQAL BIN LOKMAN Says:

    Assalamualaikum……saya Amirul Haiqal bin Lokman,berumur 27 tahun.saya berminat untuk berkhidmat dengan Agensi Anti Dadah Kebangsaan.Saya mengharapkan peluang saya untuk berhidmat dengan agensi anti dadah kebangsaan diterima.Dengan 300 oarang pegawai belum tentu dapat diselesaikan masalah kalau semua tiada pengetahuan dalam mengatasi kes-kes najis dadah di setiap daerah.|Dengan ini pihak Agensi perlu mengambil pegawai yang berpengetahuan dan berpandangan luas mengenai rakyat yang menyalah mengunakann dadah.Untuk mengelakkan rakyat malaysia dari terjerumus dengan najis dadah,kita seharusla bertindak menjalankan siasatan yang ditir.

  3. AMIRUL HAIQAL BIN LOKMAN Says:

    Assalamualaikum……saya Amirul Haiqal bin Lokman,berumur 27 tahun.saya berminat untuk berkhidmat dengan Agensi Anti Dadah Kebangsaan.Saya mengharapkan peluang saya untuk berhidmat dengan agensi anti dadah kebangsaan diterima.Dengan 300 oarang pegawai belum tentu dapat diselesaikan masalah kalau semua tiada pengetahuan dalam mengatasi kes-kes najis dadah di setiap daerah.|Dengan ini pihak Agensi perlu mengambil pegawai yang berpengetahuan dan berpandangan luas mengenai rakyat yang menyalah mengunakann dadah.Untuk mengelakkan rakyat malaysia dari terjerumus dengan najis dadah,kita seharusla bertindak menjalankan siasatan yang lebih mendalam.

  4. shazleenda Says:

    saya berminat sangat dengan kerja ini..harap2 masih ada kekosongan..kerana sejak dari sekolah tugas saya untuk kaunseling pelajar yang bermasalah.walaupun saya bukan pengawas atau berjawatan,saya hanya pelajar biasa…

  5. MUHAMMAD NORHANAFI BIN A.BAKAR Says:

    salam..
    saya tertarik dan berminat dengan bidang sedemikian.saya berharap jika ada kekosongan dapatlah diberi peluang untuk saya mencuba kebolehan yang saya perolehi dan hubungi lah saya secepat yang mungkin..
    tq..

  6. nuraziah bt ngah Says:

    harap peluang tu diberikan sama rata banyak kerja doh mintop satu pun dop dapat lagi

  7. sy masih study dlm diploma pgurusan kesihatan ,namun sy btl2 brmnat dgn cabang kerjaya nie..sy jgak seorang yg aktif dlm aktiviti sebegini..adakah masih ada ksempatan tuk sy menceburi dlm tugas ini,sy memang ada mnat yg mdalam dlm tugas2 mbanteras myalahgunaan dadah ini..demi kpentingan semua pihak..beri lah pndapat

  8. Lisawati bt mohamad sufian Says:

    Salam

    Saya terlalu berminat untuk berkerja dengan aadk,kerana ini impian saya.Saya harap dan mengharap agar saya di beri peluang pada kekosongan di aadk.

  9. Mohamad izwan zulkifli Says:

    salam

    Saya berminat untuk berkhidmat dengan aadk..Saya harap dapat di beri peluang berkhidmat bersama aadk dengan segera kerana saya perlukan pekerjaan sekarang.Tolong beri peluang kepada saya.terima kasih

  10. Lisawati bt mohamad sufian Says:

    salam
    Saya berminat untuk berkhidmat dengan aadk.Saya harap dapat di beri peluang untuk berkhidmat bersama aadk dengan segera kerana saya perlukan pekerjaan sekarang.Tolong beri peluang kepada saya.terima kasih.

  11. hairil asraf Says:

    saya berminat terhadap kerjaya seperti ini…..saya mempunyai pengalaman terhadap bekas2 penagih ini.saya mencari pengalaman dengan bertanya dengan bekas2 penagih ini bagi memenuhi jawatan sebagai ahli adk ini.saya berharap dengan pengetahuan yg saya ada saya dapat berkhidmat besama2 pasukan adk ini bagi membanteras najis dadah

  12. MOHD SHUFI BIN SAJALI Says:

    SAYA MEMINATI AGENSI INI KERANA IA DAPAT MENGHAPUSKAN SETIAP PENAGIH YANG X BERGUNA DAN MEROSAKKAN ALAM YANG TERCIPTA INDAH INI…JIKA SAYA DIBERI PELUANG UNTUK MENDAPAT JAWATAN INI,SAYA X KAN MENSIA-SIAKANNYE.

    • saya meminati bidang ini kerana ia dapat membantu anak-anak bangsa saya tidak terus terjebak kearah dadah sepanjang hayat mereka disamping membantu diri mereka dan keluarga mereka kearah kehidupan yang lebih bermakna jika tidak mengambil dadah.Dengan menyertai agensi ini saya akan berusaha bersama-sama sebagai satu pasokan membasmi dadah dan menyerapkan sifat kepada remaja-remaja malaysia membenci dadah.

  13. jesfi ali Says:

    dgn umur nelebihi 40 thn adakah saya msh layak bertugas di AADK

  14. noor ariefah abdullah Says:

    salam…sy berminat nk masuk dlam aadk…sy lepasan diploma dan masih lg cri keje..hrp2,sy diterima masuk dlm aadk..

  15. umu hani zakaria Says:

    salam….saya berminat terhadap aadk…tujuanya adalah dalam membendung masalah najis dadah….saya pelajar lepasan diploma dan degree…dan masih dalam proses mencari kerja….harap2 peluang kerjaya ader dalam aadk….dari gua musang….

  16. mohd ferduwan bin abdullah Says:

    assalammualaikum

  17. mohd ferduwan bin abdullah Says:

    assalammualaikum,saya mohd ferduwan, yang mana telah menjd rakan anti dadah kebangsaan malaysia(RADA);.yg juga berminat menyertai aadk utk bersama-sama membersih gejala dadah yg telah menular ke jiwa rakyat malaysia yg mana x kira lapisan,berbekalkan semangat,minat, saya akan bersama untuk memberi komitmen sama utk menjayakan program ini,sekiranya ada peluang,saya akan bersama kedepan untuk merialisasikan impian rakyat malaysia untuk membersihkan gejala dadah dari terus menular,saya juga berharap akan ada banyak lagi lah,insan yg akan bersama kita,bersama untuk berjuang,,,,,

  18. NORAINI BINTI KAMARUDDIN Says:

    saya minat untuk berkhidmat dengan aadk..saya lepasan diploma dan sdg cari kerja..leh tak saya ditrima msuk ..jika dpat dterima sya takkan lpaskan peluang ini

  19. saifulnizam Says:

    salam..saya berminat untuk menjadi pegawai di aadk. saya memiliki ijazah sarjana muda pendidikan bimbingan dan kaunseling dan pernah mempelajari subjek yang berkaitan dengan dadah. saya juga pernah menjadi guru anti dadah. saya berminat untuk menjadi pegawai kaunseling di aadk. harap ada kekosongan.

  20. LIYANA SYAFIQAH JAFAR Says:

    saya memang beminat untuk bekerja sedemikian.ini dapat membantu keluarga saya dan meringankan beban mereka.

  21. ABDUL AZIZ BIN ABDUL LATIB Says:

    bolehkah persara tentera iaitu berkhidmat 13thn memohon sebarang jawatan di aadk.saya sertakan no fon 0138471036.

  22. CHANDRAN A/L SUBRAMANIAM Says:

    SAYA BERMINAT UTK BERKHIDMAT DLM AADK,SY BERHARAP DI BERI PELUANG UTK BERKHIDMAT ,DENGAN MENYERTAI AGENSI INI, SY AKAN MENGHAPUSKAN DADAH,DAN MENYERAPKAN SIFAT KPD GOLONGAN REMAJA-REMAJA DI MALAYSIA MEMBENCI DADAH.

  23. kamarul bahrin Says:

    Assalamualaikum saya kamarul dari seremban.Saya amat berminat dengan kerjaya ini.Bagaimanakah caranya untuk saya mengisi kekosongan jawatan yang ada.Jika ada sila maklum kepada saya

  24. Zalina Ismail Says:

    Assalamualaikum… n salam sejahtera. Saya adalah lepasan UMS dalam Ijazah Sarjana Muda Psikologi Dengan Kepujian (Psikologi Kaunseling). Pada bulan Mel-Jun 2009 saya telah menjalani praktikal di PUSPEN Bachok. Di sana pelbagai perkara berkaitan pelatih yang saya ketahui. Mereka ditempatkan di PUSPEN kerana masalah yang sama iaitu terjerat dengan pelbagai jenis najis dadah…apabila mengenali mereka dengan lebih dekat baru lah saya mengetahui pelbagai faktor yang terdorong mereka semua mengambil tindakan yang salah. Namun, apabila diamati betul-betul ada diantara mereka yang begitu banyak tabah mengharungi hidup ini hinggakan kita yang di luar ni saya rasa belum tentu mampu menghadapinya, namun silap mereka cuma satu iaitu mengambil dadah sebagai jalan pintas untuk menyelesaikan masalah…jika diberikan peluang Insya-Allah saya akan membantu mereka dengan mengunakan secubit ilmu psikologi yang ada…Firman Allah:Aku tidak menciptkan jin dan manusia di dunia ini dengan sia-sia… ~wassalam~

  25. Zalina ismail Says:

    Assalamualaikum n salam sejahtera. Bila dpt apply jawatan ini?

  26. zuraini abdul ghafar Says:

    Saya adalah pelajar sains kaunseling dari Universiti Utara Malaysia (UUM) yang sedang menjalani praktikal di UUM (praktikal 1). Tahun depan bulan 1 insyaAllah saya akan praktikal di AADK Kinta (praktikal 2). sekiranya ada kekosongan selepas saya menamatkan praktikal tersebut, saya berharap pihak tuan dapat memaklumkan kepada saya menerusi email yang diberi. sekian terima kasih.

  27. JAMAL BIN AMDUS Says:

    SAYA AKAN BANTERAS DADAH UNTUK ANAK MASA AKAN DATANG…..DADAH MUSUH NEGARA

  28. AZLAN NAZARI Says:

    SAYA SANGAT BERMINAT UNTUK MENCEBURI BIDANG INI…JIKA ADA PELUANG.INSYALLAH SAYA AKAN BAGI YANG TERBAIK UNTUK MEMERANGI NAJIS INI UNTUK MENJAGA NEGARA,MASYARAKAT DAN AGAMA.SAYA BERHARAP BERPELUANG UNTUK BERKHIDMAT UNTUK NEGARA MEMERANGI DADAH..TUGAS INI SANGAT MENCABAR DAN SAYA SANGAT SUKAKAN NYA..HARAP PIHAK TUAN PERTIMBANGKAN.

  29. siti hasidah binti omolong Says:

    tujuan saya mengambil kos ini adalh ingin membantu para individu yg normal tetapi menyalahgunakan dri mrka kepada perkara yg tidak berfeadah,dengan adalh kos ini akn membantu mrka supaya tidak menyalahgunakan dan merosakkan dri sndri..oleh kerana ini sy akn berusaha utk membantu org yg normal menjadi lebih normal…

  30. ermah binti matusin Says:

    Assalamualaikum dan salam satu Malaysia…………
    saya salah seorang siswazah yang kini berada dalam tahun ke-2 dalam bidang psikologi di salah sebuah institusi tinggi swasta..saya amat2 berminat untuk menceburkan diri dalam bidang ini kerana sudah terlalu
    ramai remaja kita pada hari ini yang terjebak dalam masalah “NAJIS DADAH”.konklusinya,saya ingin membantu diri saya.masyarakat dan Negara dalam membanteras penyalahgunaan dadah di Negara ini.Saya amat2 berharap agar saya dapat berkhidmat untuk masyarakat dan Negara dalam kerjaya ini.

  31. azuanadam Says:

    Assalamualaikum slam sejahtera…. sya pn slh seorng pcari kerja tetap! mga2 peluang kerjaya ni dpt sya miliki krn minat utk manggtai AADK amt mdlm.sudh pelbagi kerja dlakukn dr kerja restoran smpai jwtn pjilid(syarkt percetakan) tp semuanya KONTRAK!….. sampai bla kerja cmni.hrap2 Pihak AADk mberi peluang kerja kpd lepsn STPM,Diploma petah lg lepasan Ijazah.RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN D UTAMAKAN< 1MALAYSIA

  32. assalamualaikum…saya merupakan salah seorang anggota aadk yg sdg bertugas di aadk daerah, buat pengetahuan saudara semua, tugas di aadk mmg seronok, anda bukan shj terhad kpd bidang kaunseling, tetapi pada mase yg sama anda kena jadi spoke person atau penceramah, organizer program, pegawai kes pengawasan dimana anda kene mengawasi kes-kes yg di bawah anda, jumlah kes yg anda dapat bergantung kepada bilangan kes di daerah anda bertugas, anda juga akan terlibat dgn operasi penangkapan, pendakwaan mahkamah dan bertindak sebagai pegawai risikan dan pegawai siasatan…jadi hari2 xlah buat kerja yg same je… jadi anda harus flexible dalam menjalankan tugas mengikut ape yg anda buat pade hari berkenaan. UNTUK APPLY ANDA KENE KE LAMAN SPA PILIH SKIM ANTIDADAH S17,S27 ATAU S41..SELAMAT MENCUBA!!!!

    • wsalam…cam menarik jer…saya student tahun 3 di sebuah Universiti di Utara..andthn tlh mgambil paper penyalahgunaan bahan serta kemahiran di pusat2 pemulihan sebagai major…saya berminat untuk menjalankan praktikal di AADK, blh En/PN terangkan serba sedikit bagaimana prosedur untuk menjalankan latihan di AADK n apa kriteria untuk memohon untuk bertugas dalam agensi??TQ

  33. SITI MUNIRAH NOORDIN Says:

    saya berminat dengan pkerjaan ini..kerana byak penagih d tmpat sy..sy
    harap apabila sy dterima sbagai salah seorg ahli ataupun pekerja
    wlaupn hanya sebagai kerani biasa d aadk,sy dpt mmberi informasi
    lokasi2 kebiasaan penagih…

  34. assalamualaikum dan salam sejahtera..sy yg msh mencari jawatan tetap kerajaan..sy berharap pihak AADK memberi sy tawaran utk berkhidmat di agensi ini..jujur sy katakan sy hanya memiliki sijil pelajaran malaysia dan keputusan sy tidaklah sebagus mane..dari tamat persekolahan dhulu sy mencari kerja tetap..tentang AADK ni,sy mmg berminat utk berkhidmat di agensi ini.walaupun sy hanya ditawarkan kontrak di agensi AADK ini..sy akan memastikan masalah dadah akan dibanteras sebaik dan secepat mungkin..tidak ada istilah berlengah dalam semua perkara tentang membanteras masalah gejala dadah ini..wasalam..

  35. nurnadiah binti borhanuddin Says:

    saya berminat sangat dengan kerjaya aadk, kalau b0leh saya betul nak berkerja dengan aadk..

  36. NURUL AIN BT MOHAMAD NOR Says:

    Assalamualaikum,saya memang nak sangat dapat bekerja di bawad AADK sebab disebabkan dadah lah adik saya teruk,pengaruh sekeliling yang membuat dia jadi macam ini dan saya berjanji jikalau AADK memberi saya peluang pekerjaan ini saya akan cari manusia yang telah merosakkan adik saya dan membanteras penagih-penangih yang ada di malaysia ini.saya mengharap sangat dapat diberi peluang dan saya akan bekerja dengan penuh semangat dan berlajar sesuatu yang baru demi masa depan saya dan negara.Sekian.

  37. NURUL AIN BT MOHAMAD NOR Says:

    Assalamualaikum,saya memang nak sangat dapat bekerja di bawah AADK sebab disebabkan dadah lah adik saya teruk,pengaruh sekeliling yang membuat dia jadi macam ini dan saya berjanji jikalau AADK memberi saya peluang pekerjaan ini saya akan cari manusia yang telah merosakkan adik saya dan membanteras penagih-penangih yang ada di malaysia ini.saya mengharap sangat dapat diberi peluang dan saya akan bekerja dengan penuh semangat dan berlajar sesuatu yang baru demi masa depan saya dan negara.Sekian.

  38. slm… sy nk tnya, jwtn utk pembantu perubatan ada kekosongan tak… sy bermnt utk bekerja di sini… jika ada sebrg keksgn, sil amail sy dgn segera… thanks…

  39. Assalamualaikum kepada pembaca….

    Saya adalah salah seorang pegawai yang sedang berkhidmat di aadk…untuk makluman semua…jawatan yang diberitahu adalah pegawai kes ( Case Manager) dan pegawai psikologi yang kini sedang diperluaskan untuk perjawatan baru di pusat khidmat aadk di seluruh malaysia..kepada yang telah dapat jawatan ini diucapkan tahniah dan kerjalah bersungguh-sungguh….kepada yang tidak dapat janganlah berputus asa….sentiasalah bertanya khabar tentang perkembangan aadk di pejabat-pejabat aadk daerah yang berhampiran dengan anda untuk perkembangan terkini.

    • Encik Rizal, saya ingin bertanya, di PKAADK apakah perjawatan yang ada. saya skrg sdg menunggu result intview PPAD S27.. hrp ada rezeki.

  40. NUR IZAINIE BINTI MOHD JINI Says:

    ASsalamualaikum dan salam sejahtera ..saya adalah seorang yang sedang mencari pekerjaan tetap ..saya ingin join AADK kerana saya sangat2 b’minat dengan job ini ..saya harap saya akan mendapat peluang dalam pekerjaan ini ..permohonan saya amat lah d hrp kan ..terima ksh suma phk AADK ..

  41. ASSALAMUALAIKUM ..SAYA JUGA SEDANG MENCARI PEKERJAAN TETAP ..SAYA BERHARAP PIHAK AADK MEMBERI PELUANG Y SANGAT BESAR KPD SAYA ..saya juga sangat berminat dengan pekerjaan ini kerana saya sangat anti dgn dadah !

  42. assalamualaikum…saya amat berminat untuk bekerja dengan AADK ni dan ingin menjadikan kerjaya bekerja dengan AADK ini pekerjaan tetap saya..saya mempunyai banyak pengalaman berkenaan dengan para penagih ni..diharap mendapat maklumbalas daripada pihak AADK..saya amat berbesar hati sekiranya diberi peluang untuk bekerja dengan pihak AADK..diharap ada kekosongan…sekian wasallam..~BANGSA BEBAS DADAH~

  43. HIDAYAH SHAARI Says:

    sblm ni sy tak terfikir atau brminat untk mnyertai mana2 kerja g0verment.tp sy tertarik dngn AADK,knape?dngn ade nye agensi sprt AADK ni sy rasa lbih dkt dngn insan2 yg dah tersasar jauh ni.sy sndiri prnh mlihat bgaimana se0rang pnagih yg ktagih dlm keadaan x sdar apa2 ingin mnenetak ibu nya!!!!sy bkn stakat brmnat tp ingin btl2 mndekati insan2 sprt ini.ini jg ada lah satu kbajikan!sy ingin mndekati mreka lg2 anak2 gadis yg sbaya dgn sy.knapa di0rang mst trlibat dngn dadah,ssungguh nye msalah dadah skrang smakin meningkat!!!sy ingin menangani msalah ini jika sy dberi pluang dan sy jg ingin mgetahui knape mreka jd begini……dadah bkn jln penyelesaian untk sgala2 nyer,ttp agensi sprt AADK lah yg akan mmbantu!!!!

  44. sarrul izwan bin abdul ghani Says:

    assakamualaikum..saya berminat untuk menyertai aadk saya seorang anggota tentera pernah menyertai kursus perisikan dan fotografi ada pengalaman bekerja di pejabat perisikan mohon cara untuk tukar lantik ke jawatan aadk atau jika saya menamatkan perkhidmatan kelak..

  45. firdaus suliman Says:

    Assalammualaikum wbt, sudah sampai waktunyer sekarang saya mencuba nasib dalam salah satu agensi kerajaan yang banyak memberi manfaat untuk negara. Sebelum ini saya langsung tak terlintas untuk berkhidmat dalam agensi kerajaan . Tetapi apabila melihat kepentingan dan peranan AADK dalam menegembeling usaha untuk membasmi masalah DADAH dalam negara ternyata memberi kesan. Saya terpanggil untuk meninggalkan jawapan dalam komentar ini kerana saya baru sahaja mengambil ayahnda tersayang saya dari salah satu pusat rawatan untuk golongan2 yang terbabbit dengan masalh dadah. Melihat kepada respon dan hasil perubahan ygterdapat pada diri ayah saya , saya merasakan mungkin ini salah satu peluang untuk saya membalas jasa AADK dalam memulihkan masalah ayah saya yang telah terlibat dengan DADAH hampir 30tahun. saya merasakan hidup sebagai anak dalam keluarga yang mempunyai masalah ini . Selain itu saya lihat depan mata sendiri bagaiman kepayahan untuk memberhentikan diri dari gejala DADAH ini. Sehubungan dengan itu andai ada peluang saya ingin mencuba dalam membantu AADK sepertimana agensi ini banyak membantu ayah saya dan ramai lagi yang terlibat, pokok pangkal bermula dari hati. SEKIAN

  46. saya amat berminat dengan AADK dan saya mempunyai pengalaman hampir 4 tahun bertugas di bahagian narkotik di IPD ( kakitanggan awam). sekiranya diberi peluang saya akan memanfaatkan apa yang sy ada kepada AADK.

  47. ASsalamualaikum dan salam sejahtera ..saya adalah seorang yang sedang mencari pekerjaan tetap ..saya ingin join AADK kerana saya sangat2 b’minat dengan job ini ..harapan saya semoga mendapat peluang dalam pekerjaan ini ,kerana kululusan yang saya ade sesuai dengan tugas-tugas AADK ..permohonan saya amat lah d hrp kan ..terima ksh suma phk AADK ..

  48. zul azhari Says:

    saya sedang mengikuti pengajian Ijazah Sarjana Muda Pengurusan di USM,pada bulan 4 saya berminat untuk membuat latihan praktikal di AADK jika diberikan peluang dan kesempatan..Jika boleh,saya ingin ditempatkn di Muar kerana berhampiran dengan kediaman rumah saya..Diharapkan pihak AADK dapat mempertimbangkan permohonan saya ini..Segala kerjasama daripada pihak AADK saya ucapkan jutaan terima kasih..

  49. salam…pengalaman selama 1-2 semester study sal penyalahgunaan dadah n kemahiran di pusat pemulihan telah membngkitkan minat untuk berkecimpung dalam AADK…Di harap peluang kerja sentiasa terbuka untuk bakal graduan seperti kami ..

  50. MOHD FARID BIB ENGPAN Says:

    Assalamuailaikum..nama saya Mohd Farid Bin Engpan
    saya bukan tertarik dengan iklan jawatan ini,tetapi sejak dari dulu memang saya tunggu peluang mendapat kerja di agensi ini
    saya amat bencikan najis dadah ini kerana bapa saya sendiri terlibat dalam penagihan dadah
    tanggapan orang berkenaan penagih mestilah dia seorang yang jahat..tetapi sebenarya bagi saya tidak
    jika ada rezeki untuk saya berkhidmat dalam agensi ini mestilah menjadi kewajipan saya untuk membanteras gejala penagihan dadah ini dari berleluasa di kalangan anak bagsa saya’…insyaAllah

  51. salam… sy nk tnya, jwtn utk nurse ada kekosongan tak… sy bermnt utk bekerja di sini… jika ada sebrg keksgn, sila email sy. thanks…

  52. saya berharap dapat berkerja dengan pihak AADK sebab dapat membantu menyelamatkan golongan belia dari terjebak dengan dadah seperti yang pernah berlaku pada bapa saudara saya

  53. saya amat berharap dapat bersama dgn aadk membantu penagih dadah.saya tak punyai sijil tapi saya punyai pengalaman selama 18 tahun berkenaan dadah.diharap aadk dapat hubungi saya.

  54. ROSKANDA BIN DERAMAN Says:

    perliukan pekerjaan
    014-8141457

  55. AZIAN BTE ABD RAHMAN Says:

    ASsalamualaikum wbt n salam 1 malaysia…
    sy azian bte abd rahman, berusia 21 tahun penuntut tahun akhir di kolej islam sains n teknologi, dalam bidang PSIKOLOGI, sya akan menamatkan pengajian saya pd awal bulan 6 nti, sya sangat berminat dalam kerjaya AADK nie…kerjaya dalam aadk nie sangat mencabar.saya berharap sangat dapat bertugas di jabatan anti dadah..sya sangt bersyukur skiranya saya adalah orang- orang yang terpilih untuk mengisi 300 kekosongan jawatan tersebut.
    sebarang maklum balas harap dapat di sampaikan melalui no 019-5377579….
    saya berharap sangat pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan sya……
    terima kasih

  56. Salam sejahtera, saya adalah seorang lepasan STPM. Adakah saya mempunyai kelayakan untuk menjadi seorang pegawai di AADK ? Saya juga berhasrat untuk membanteras gejala negatif ini yang semakin menular dan menjadi seorang warga kakitangan di AADK, mahupun pegawai atau di bahagian pentadbiran pejabat. Harap saya diberi peluang. Terima kasih.

  57. bekas pengurs kes Says:

    yaaa ak lah sebahagian dari projek ni…ak bekas pengurus kes hahaah….tp harap aadk dpt memberi taraf jawatan tetap dan mengikut gred s41…sbb skrg ni pengurus kes sambilan s27….ermmm mungkin satu ari ak masuk balik aadk….harap dapt di segerakan untuk taraf tetap….syabas aadk dan terima kasih bagi peluang utk sy menjawat jwtn tersebut wlpn sambilan….

  58. mohd fadhulullah Says:

    assalammuailaikum..saya mohd fadhulullah amat tertarik bahagian AADK. saya pernah menyertai kursus AADK pada tahun 2009 di kuala terengganu dan banyak belajar tentang AADK. saya harap TUAN/PUAN dapat memberi saya perluang berkerja AADK.

  59. mohd fadhulullah Says:

    assalammuailaikum..saya mohd fadhulullah amat tertarik bahagian AADK. saya pernah menyertai kursus AADK pada tahun 2009 di kuala terengganu dan banyak belajar tentang AADK. saya harap TUAN/PUAN dapat memberi saya perluang berkerja AADK.NI no hfon sy 0129045193@0132302538.saya harap tuan/puan menghubungi saya segera.

  60. SY AMAT BERNIMAT DAN AMAT BERHARAP UNTUK MENDAPAT KAN PERKERJAAN INI

  61. SABRI BIN ZAINAL Says:

    salam,sy memang berminat dengan pekerjaan penguatkuasaan,mcm AADK kerana AADK adalah satu2nye agensi yg membanteras penagih2 yg semakin berleluasa..sy harap pihak AADK dpt mengambil sy bekerja dibwh penguatkuasaan AADK sekian terima kasih

  62. masturah abdul majid Says:

    saya suka benda-benda yang mencabar..so,saya teringin nak bekerja dibawah aadk..tapi macam susah je nak memohon..

  63. laily yasin Says:

    salam…sy sgt berminat dgn jwatan di aadk…sy mempunyai diploma pengajian islam n sgt berharap diberi peluang dlm aadk..insYallah, jg juga berkemampuan dlm motivasi n kaunseling..sy jga berpengalaman sbg pendidik..timakasih…

  64. laily yasin Says:

    salam..
    sgt bagus apabila adk merancang untuk membuka peluang kerjaya..ia bukan saja dpat membantu rakyat malaysia dari menggangur tetapi meramaikan pihak dalm membantu satu2nya agensi yang berperanan penting untuk menangani masalah dadah musuh negara.jika aadk dapat memberi komitmen penuh dan berusaha membantu insyaalah kiata boleh mencapai sifar dadah n melahirkan genrasi yg kenl diri dalam menajadi muslim yg beriman n berakhlak mulia.amiii…

  65. saharah binti osman Says:

    Salam..semua post ini adalah pada tahun 2010..masihkah ada kekosongan jawatan pada tahun 2011? Terima kasih..

  66. MOHD FERDAUS BIN CHE MORAD Says:

    saya mmg berminat untuk bekerja dengan AADK.Lagipun dadah banyak merosakkan umat manusia.Di sebabkan dadah semuanya musnah.Di harap saya berpeluang untuk bekerja dengan agensi ini untuk membantu dan insyaallah menangani isu dadah pada masa kini

  67. mohd firdaus bin alias Says:

    assssalamualaikum,sy sangat berminat,untuk menyertai aadk,kerana sy berminta dng badan berunifom,sy dah cuba minta,tapi tidak dapat,arwah mak sy dulu bekas kaki tangan aadk,sayang tapi x lama,dalam keluarga saya belum lg,yang berkerja sebagai kaki tangan kerajaan,kalau boleh saya ingin mewarisi perkerjaan sebagai ,kaki tangan kerajaan,kerana sya sy sangat berminat,dengan,aadk,saya ingain membanteras,segala gejala yang x sihat,sesunguhnya dadah itu perosak aklak,moral,dan boleh memjejaskan,negara kita………..

  68. nur aini Says:

    salam satu malaysia..sy sedang mencari pekerjaan tetap.Saya merayu agar pihak atasan AADK memberi tawaran pekerjaan untuk saya.Saya amat sukakan aktiviti seperti ini.Saya juga pernah mengikuti operasi bersama AADK melalui kelab rakan pendengar(KRP) atau rakan cegah jenayah(RCJ) di kota bharu kelantan.Saya merayu sekali lagi agar saya diberi tawaran pekerjaan ini.Terima Kasih..salam 1 malaysia

  69. adeeputra Says:

    Dadah nie bencana.Meraka yang terlibat terjerumus sama ada secara sedar atau tidak melalui faktor kawan dan desakan hidup selain itu diri sendiri yang hendak benda tu.Amat seriuse sekarang nie syabu, metametamin (ice) sehinggakan penjaga post keselamatan pon boleh oder & cas benda tu..modal rm10-50 keatas..apa nak jadi..tangkapan banyak bagi yang makan tapi bagi yang membekal..tahan & lepas.Kesan pada masyarat cukup besar jadinya jenayah..kaum mereka ini tidak berpikir panjang demi mendapatkan bekalan untuk melepaskan ketagihan apa saja sanggup di lakukan sehingga nyawa orang lain boleh melayang.penguatkuasaan dan sistem risikan bagi memperkuatkan lagi pembendungan seterusnya hapuskan dadah ni dalam malaysia lemah.harapkan satu pihak yang berkuasa penuh.sedangkan badan yang harusnya di pertanggung jawab di beri kuasa penuh dan tahu hal-hal bab dadah nie di perkecilkan.Jika ada permintaan pasti ada bekalan.kenapa jadi seperti itu kerana sekali kena tangkap keluar didik lagi 10 org jadi macam dia.jadi sampai bila pon tak kan habis.Di negara luar ada badan khas basmi dadah berkuasa penuh sepatutnya kita di malaysia kena buat macam itu.Bukan nak menghina tapi hakikatnya kalau semua hal perbuatan orang lain ia sibuk nak buat takkan terurus dengan jaya.Cuba bagi kuasa pada AADK uruskan semua nie krusus yang lebih dalam dan profesional bab basmi,pulih & lawan DADAH nie jadi satu badan sahaja yang kuat untuk uruskan pembasmian benteras barulah ada hasilnya.saya bercakap di atas pengalaman & soalan yang di ajukan pada ahli AADK sendiri.Dah terlalu banyak tugas & benda yang perlu perbuatan orang lain ia sibuk ni pikul agih lah tugasan kepada badan yang lain.Renungkan dalam malaysia banyak yang bijak pandai dalam kerajaan.

  70. SALAM..SAYA AMAT BERMINAT DENGAN KERJAYA AADK,SAYA INGIN MENJADIKAN AADK SEBAGAI PEKERJAAN TETAP SAYA.SAYA HARAP AADK DAPAT MEMPERTIMBANGKAN……

  71. muhammad fitri. Says:

    peluang yang amat saya nantikan selepas hampir setahun grad.. sedang mengumpul pengalaman kerja untuk memohon di AADK

  72. anuar che embi Says:

    saya ni memang xdak apa2 yg tinggi2.yg saya rasa keistimewaan saya ialah semangat & kesungguhan utk membantu org berubah.
    dulu saya telah terlibat dlm masalah sosial ni hampir 20tahun.pada 2005 saya kemalangan.ramai kata saya mati tapi tuhan masih panjangkan umur saya.semenjak itu saya jadi jauh hati utk hidup cam dulu.setelah dapat tau aadk dah xcam dulu,saya pun pergi.saya terkejut.memang aadk byk membantu & lebih mesra lg.mula dari hari tu sehingga sekarang saya telah bantu ramai kwn2 berubah.dlm membantu org ni saya amat serius.walaupun kadang2 cara saya lain,tapi ia berjaya.ketika tu saya merasa benda yg dah lama hilang,saya rasa berguna.tapi kerana fitrah manusia,pandangan hina pada penagih tetap saya terima.segala yg dilakukan utk membantu xdipandang.saya dikatakan nak mengajar lak.hubungan dgn aadk makin renggang.ada gak masa saya bersalah.saya telah lupa diri kerana asyik bersemangat dapat membantu kwn2 yg makin bertambah utk berubah.bukan semua org dapat lupakan taraf,kedudukan & pangkat mereka utk terima pandangan bekas penagih yg hina.saya yg 20tahun dlm maksiat memang xleh buang perangai xsekolah yg telah merosakkan lg hubungan tu.hanya tuhan yg tau betapa saya amat cuba ubah sikap saya.
    setelah xbersama dgn aadk,saya bersama dgn nsep.tapi memang xsama.dgn aadk saya dapat merasa nikmat jadi berguna.semua org ada kelebihan masing2.saya yakin saya lebih dlm bantu ubah org.saya harap saya dapat diberi peluang lg.saya sanggup jadi sukarelawan asalkan dapat merasai kembali rasa berguna tu.
    kesungguhan saya dapat dilihat berdasarkan kerja.cuba beri & lihat hasilnya.
    terima kasih.

  73. anuar che embi Says:

    byk komen org yg saya baca saya xrasa langsung klu ada sapa2 benar2 nak memahami penagih.klu xfaham apa masalahnya,mcmna nak selesaikannya?
    saya bukan nak kerja.saya cuma nak tolong sapa yg dapat kerja tu.

  74. ismail bin hashim Says:

    assalamualaikum dan salam sejahtera..sy yg msh mencari jawatan tetap kerajaan..sy berharap pihak AADK memberi sy tawaran utk berkhidmat di agensi ini..jujur sy katakan sy hanya memiliki sijil pelajaran malaysia dan keputusan sy tidaklah sebagus mane..dari tamat persekolahan dhulu sy mencari kerja tetap..tentang AADK ni,sy mmg berminat utk berkhidmat di agensi ini.walaupun sy hanya ditawarkan kontrak di agensi AADK ini..sy akan memastikan masalah dadah akan dibanteras sebaik dan secepat mungkin..tidak ada istilah berlengah dalam semua perkara tentang membanteras masalah gejala dadah ini..wasalam..

  75. saya nk sgt kerja ngan aadk

  76. salam,
    hari ni saya dapat surat dari SPA 4 peg.antidadah s41 pada 17/11/2011. saya actually graduate dlm bidang IT…tgk2 kena p exam yang nie…masa blaja pn mmg xde kaitan bidang nie.saya pn xtau la ape exam untk peg.antidadah S41 ni…ada sape2 penah g exam S41 x????harap ada yang sudi berkongsi/beri maklumat…tq

  77. saya akan amik exam peg.antidadah s41 17/11/2011 ni…any tips guys????

  78. ade sesiapa yg boleh bantu ….. agak2lah ape soalan yg akan keluar nanti dlm peperiksaan peg anti dadah? peksa pd 17/11/2011…. harap ade yg dpt membantu

  79. muzdalifah bt donya Says:

    salam…Saya Muzdalifah binti Donya, 881128-03-6030, jika ada kekosongan lagi di AADK,utk jawatan apa2 pun saya bersedia menerimanya.Saya amat berminat untuk bekerja dengan AADK sekiranya pihak tuan/puan memerlukan pekerja yang serba boleh dan berkomitmen tinggi.saya sertakan No Telefon : 017-9588463 @ 017-9511609.

  80. boleh x pihak aadk menghantar iklan jawatan kosong kepada saya?

  81. peluang yg di harapkan pada seseorang itu harus di nilai bagi mendapatkan sesuatu yg zahirnye mendatangkan manafaat yg berhasil dan membanggakan kepada semua yg terlibat khususnya dlm angota pasukan AADK.Di sini saya sebagai insan yg ingin memiliki jawatan didalam AADK berharap agar menempatkan dalam mana-mana bahagian sesama pasukan dalam membanteras DADAH di dalam negara kita.terima kasih.

  82. kamal azri zakaria Says:

    saya harap para pemuda pemudi tidak tersilap tafsir akan tujuan dan maksud AADK ini .tujuan AADK di wujud kan bukan saja untuk membasmi tetapi untuk memulihkan mereka yang terjerat dgn dadah.mereka harus di bimbing dan dipulihkan agar tidak pulang semula menagih dan diterima oleh masyarakat.

  83. madzlan bin ali Says:

    saya persara dari polis tentera adakah peluang berkhidmat secara kontrak bagi persara

  84. asalam…saya baru saja selesai peperiksaan pegawai anti dadah s41..diharap sangat diberi peluang untuk menyertai AADK bersama-sama membanteras jenayah dadah ini. Bagi saya setiap kerja yang dijalankan merupakan satu tanggungjawab yang besar dan perlu dilaksanakan dengan sebaik yang mungkin. Semoga mendapat keberkatan hidup dunia & akhirat amin….

  85. FAZLIYANA BINTI OSMAN Says:

    ASSALAMUALAIKUM….. SAYA FAZLIYANA AMAT BERMINIT DENGAN KERJAYA INI. SAYA HARAP PIHAT TUAN PERTIMBANGKANNYA.

  86. noorain binti sisam Says:

    saya noorain binti siisam dan berumur 24 tahun..saya amat berminat dengan kerjaya berkaitan dengan AADK kerana ingin membAntu ahli keluarga yang terlibat dengan penyalahgunaan dadah dan ingin mengenali gaya idup mereka dnegan lebih dekat agar dapat mencari jalan penyelesaian terhadap masalah mereka. harap saya dapat berkhidmat dengan AADK.

  87. saya merupakan graduan kerja sosial di sebuah IPTA.. skop yg sy pelajari sgt berhubungkait dgn AADK malah Prof Mahmud Nazar juga merupakan prof sy…sy juga berjaya menyiapkan tesis mengenai dadah..dan selalu melakukan aktiviti di luar kelas di pusat2 sehenti,,jadi sgt berbesar hati jika diberi peluang menjadi warga AADK

  88. RABANI abd Razak Says:

    salam… saya merupakan salah seorang pelajar universiti tempatan yang baru sahaja menamatkan pengajian dalam bidang pengurusan kerja sosial di Universiti Utara Malaysia (UUM) sehingga kini saya belum mempunyai pekerjaan tetap. untuk mekluman Tuan saya pernah menjalani praktikum di Agensi Antidadah kebangsaan daerah selama 6 bulan sepanjang menjalani latihan praktikum perbagai pengalaman yang saya lalaui bersama-sama penegih dadah yang berada di bawah pengawasan AADK. oleh itu saya berharap agar jawatan yang ditawarkan ini memberikan peluang kepada untuk bergelar pegawai antidadah suatu hari nanti..Amin….

    • best jdnye dh da pnglman kat PUSPEN
      blh kongsi coz sy da PAC on 21.4 – 22.4
      nak tau ttg aktvt diorang

  89. SUKIMAN BIN MESMAN Says:

    salam….saya SUKIMAN BIN MESMAN dari GEMENCHEH N,SEMBILAN,bekeja di JABATAN PERTAHANAN AWAM MALAYSIA,UNIT TAMPIN.untuk makluman yg bekenaan,saya memang beminat untuk berhikmat dalam AGENSI ANTI DADAH ini.ini adalah kerana ingin menghapus kan musuh no 1 negara ini…jika dapat di beri peluang,saya akan pasti kan saya akan bagi 100% alam perhikmatan saya dakam AADK ini.tapi,saya tak tahu macam mane saya nak minta jawatan ini…pihak berkenaan,saya harap jangan di hampa kan permintaan saya ini.06 441 6293 adalah no fax di unit saya,jika ade kekosoangan sila la fax ke no tadi.

  90. wan zulaiha bt wan harun Says:

    saya sgt berminat untuk bekerja di bawah anti dadah ni…saya hanya ada sijil stpm..kat kampung saya ramai sgt penagih dadah..tapi ketinggian saya hanya 150cm..layakah saya??

  91. MOHD. ISRAFIL BIN ALUWI Says:

    Saya MOHD ISRAFIL BIN ALUWI dari KUCHING SARAWAK..saya berumur 20 tahun..ketinggian saya cuma 158cm dan berat saya 45kg..layakkah saya dalam jawatan ini? saya juga berminat dengan bkerja dengan Agensi Anti Dadah (AADK) ini kerana saya suka kerja yg mncabar ini..supaya kita dapat bsama2 dalam mghapuskan racun no 1 negara yg masih bleluasa di negara kita sekarang ini. jika ada kekosongan di harap pihak tuan dapatlah memberi peluang kepada saya..sekian terima kasih…

  92. Assalamualaikum……Saya Nor Jasni adalah seorang Motivator (Pelatih & Penceramah) dan pemilik Syarikat Bumipurta iaitu Riz Q Barakah Akademik. Isi ceramah yang diberi tajuk Kekuatan Kuasa Minda Siahsah Insaniah & Pendidikan Insan/Pelajar Cemerlang menekankan siapakah kita sebagai insan yang dianugerah Allah Akal dan kekuatan hati di mana mengaktifkan keputusan IQ,EQ dan SQ. Menekankan penyakit yang amat ditakuti iaitu ‘Penyakit Lupa’. Menekan sebaik2 meminta pertolongan adalah dari Allah. Saya juga telah mengirim Proposal untuk mengadakan Program Ceramah Motivasi Kekuatan Kuasa Minda Siahsah Insaniah & Pendidikan Insan Cemerlang kepada Agensi Andti-Dadah di Perlis, Kedah dan Perak yang dilengkap dgn salinan slide2 untuk diperkuatkan dalam ceramah, tempoh waktu dan lain2 yang berkaitan. Di samping saya memeberi ceramah di sekolah2 di Perlis, saya mengambil kesempatan untuk bersama membantu pihak kerajaan, pihak AADK, pihak ibubapa, masyarakat, penagih2 sendiri dan semua insan agar kembali kepada kehidupan berlandaskan Siahsah Insaniah dan kurangkan ‘Penyakit Lupa’….Semoga Program yang saya bawa ini serba sedikit memberi kekuatan dan jatidiri kepada anakbangsa yang terlibah dgn penyalahgunaan dadah. Sesungguhnya kita hanya mampu berancang dan berusaha, segalanya Allah yang menentukan.
    Kketerangan lanjut sila layari laman sesawang Riz Q Barakah di: http://www.wix.com/dyajasni/rizqbarakahakademik. Fb: jasni.rizqbarakah.

    Perhatian pihak tuan disudahi dengan ucapan terima kasih.

    Wassalam

  93. Tuan, dalam Program Ceramah Motivasi, saya menekankan setiap apa yang berlaku semuanya adalah atas Kun Fayakun Allah…..adakah musibah penagih2 (berbagai peringkat usia) yang menyalahguna dadah lalu menjadi penagih itu adalah kerana Ujian Allah atau Ganjaran Allah (yakni pembalasanNya). Dalam Program Ceramah ini sebaiknya digalakkan pihak ibubapa atau PIBG hadirkan diri. Jangan kita membuang mereka (penagih) kerana mereka juga adalah insan hak Allah. Kalau kita (ibubapa/masyarakat, negara) membuang mereka ke manakah langkah mereka untuk pergi…..akhir sekali mereka akan melakukan sesuatu yang memberi kesan lebih buruk kepada masyarakat dan negara. Di sinilah kita tekan bahawa kerjasama semua pihak amat perlu. Permuafakatan kita dituntut olehNya. Bersyukur kepada Allah kalau dalam seribu hanya seorang yang kemabi ke pangkal jalan lalu menjadi penguat kepada yang lainnya. Inilah module dan niathati saya. Maaf dengan celoteh saya. Layari:www.wix.com/dyajasni/rizqbarakahakademik dan reply email boleh dilakukan dari laman sesawang Riz Q Barakah Akademik. Wassalam. Nor Jasni bin Abdul Razak.

  94. mohd hafiz bin irawan Says:

    assalamualaikum saya ucapkan kepada warga AADK..saya berminat dengan tawaran kerja ini..sebab saya sangat berminat dengan kerja yang membantu rakyat kejalan kebaikan,menolong orang orang kejalan kebenaran,haraf haraf saya dapat pekerjaan ini…kerjasama warga AADK sangat saya hargai….

  95. Ahmad shahbani bin Awang Says:

    saya pesara tentera berminat utk berkhidmat dalam AADK bagaimana nak memohon Jawatan dalam AADK. disini saya sertakan no tel.0123035767

  96. hallmie bin thomas Says:

    ASSALAMUALAIKUM….. SAYA AMAT BERMINIT DENGAN KERJAYA INI DAN SAYA BEKAS ANGGOTA ATM HARAP PIHAK TUAN DAPAT PERTIMBANGKAN PERMOHONAN SAYA UNTUK MASUK DALAM AADK INI. TEL:0139761288

  97. mohammad sufian bin zainuddin Says:

    Saya berminta dalam agen anti dadah kebangsaan menghapuskan jenayah dadah…

  98. Saya berminat dengan adk ini sejak dahulu lagi kerana saya ingin membendung masyarakat yang terjerumus dengan najis dadah supaya negara kita bersih dadah,lagipun skarang banyak anak muda mula berjinak2 dengan dadah dan sanggup di jadikankeldai dadah.jadi saya memohon pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan saya untuk berkhidmat dengan adk secepat mumgkin.saya akan menjalan tugas dengan penuh tanggungjawab untuk membendung masyarakat yang terjerumus dadah.terima kasih

  99. MOHD ZAINUDDIN BIN MAT YUSOFF Says:

    assalamualaikum,macam mana nk apply AADK ni??saya baru habis STPM jadi saya nak apply la kerja AADK ni,Pleas…..

  100. Assalamualaikum. Saya harap diberi peluang bekerja dengan pasukan aadk. Saya juga berkhidmat dalam pasukan simpanan askar wataniah. Saya juga terlibat dalam menjayakan eco challange sultan ahmad shah. (marshall)

  101. Marzuki bin Haji Ali Says:

    Saya berminat untuk berkhidmat dengan AADK cawangan Kelantan. Untuk makluman, saya adalah Pesara Pegawai tentera berpangkat Kapten. Telah bersara hampir 4 tahun lalu. Dida;lam perkhidmatan tentera saya merupakan salah seorang Pegawai Anti Dadah Pasukan. Cara dan bagaimana boleh saya memohon sebagai salah seorang staf / pegawai AADK?

  102. asslmlkum kpd semua………
    alhmdllah sy telah lulus exam peg AADK…
    skrg tggu PAC bln 4….
    da sape2 blh kongsi x pglmn PAC

  103. I am a fresh graduate searching fr goverment job..please inform me if gotta any vacancies..tq

  104. amir yusof shukri bin muhammad Says:

    Bila sbt aadk.. sy harap sy masih ada peluang atau berpeluang lagi megisi kerkosongan yang ada.. kerana. sy cukup berminat lebih2 lagi dia satu badan berniunifon.. Harapan sy hrp tuan/puan.. pertimbangkan harapan sy ini…..

  105. MUHAMMAD KHAIRULANWAR B MANSOR Says:

    sy MUHAMMAD KHAIRULANWAR B MANSOR penagih tegar suatu ketika dulu sekarang saya dah HENSEM dengan selambe je saya hentikan menagih walaupun dadah datang dengan sekelip mata…hahahahahaha..nak kol tentang kerja boleh dialukan 0108900974

  106. salam.. saya amat berminat untuk berkhidmat dengan AADK kerna sya merasakn sya juga brtnggungjwab untuk membantu masyarkt agar lebih menyayangi dri sendri,, bapa saudara sya juga seorang kakitngan AADK di Gambang.. harap dpat di pertimbangkan.. terimakasih

  107. asalamulaikum,,,saya noor hsaina bt mustafah..saya berminat untuk berkhidmat di aadk untuk membendung masyarakat daripada terjemus ke dalam najis dadah…jika berminat hubugi saya atau di alamat saya jampung permatang guntung (mukim sungai durian)36000 t.intan perak.

  108. asalamulaikum,,,saya noor hsaina bt mustafah..saya berminat untuk berkhidmat di aadk untuk membendung masyarakat daripada terjemus ke dalam najis dadah…jika berminat hubugi saya atau di alamat saya k

    ampung permatang guntung (mukim sungai durian)36000 t.intan perak.

  109. Roazizi bin ibrahim Says:

    salamualaikum dan salam sejahtera ..saya adalah seorang yang sedang mencari pekerjaan tetap ..saya ingin join AADK kerana saya sangat2 b’minat dengan job ini ..saya harap saya akan mendapat peluang dalam pekerjaan ini ..permohonan saya amat lah d hrp kan ..terima ksh suma phk AADK ..

  110. tidak mustahil PRS boleh hendel ini jawatan…..yang pting ada kesunguhan,keyakinan,kebolehan,ketahanan,sosial yang terbuka,kalau nak guna dip…pengatahuan ttg najis dadah ne tidak ada…di kelas2 pengajian tinggi….cuma mereka yg paham sahaja akan di fahami……juga saling memahami……pengguna/pengambil dadah ini mempunyai pemikiran yg unik kerana ada asid yang suda bertaktha di sekitar otak mereka.keadaan ini perlu di awasi di pantau dan di dampingi…..untuk proses membenci kepada dadah.WALAHUAALAM………

  111. habib ali al-jenderami Says:

    As’salam…… saya bermint khimat dgn masyarakat keliling ,x lah bnyk sngt pnglaman InsyaALLAH jk dbri pluang brkhimat AADK akn mnjlnkn tgs sebaik2nya,hrp dpt pluang i2.

  112. assalamualaikum kepada mereka-mereka yang berminat untuk berkerja di aadk.terima kasih.kerana walau pun anda tidak terpilih,ttp anda tatap wira..kerana niat anda untuk bersama aadk…

  113. assalamulaikum..saya berminat aadk

Tinggalkan Jawapan

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

